זיקוקי אהבה – האם חייבים להרגיש פרפרים בבטן אם זו אהבת אמת?

אם הגעתם למאמר הזה כנראה שמזמן לא הרגשתם פרפרים בבטן בדייטים או בקשרים ואתם שואלים את עצמכם האם זה הגיוני או האם זה הכרחי להרגיש פרפרים בבטן או תחושה של זיקוקים של זוגיות..

אם אתם מוצאים את עצמכם מחפשים את התחושה של פרפרים בבטן בקשרים או שאתם בקשר חדש שנראה על פניו טוב ופשוט אין שם פרפרים ואתם רוצים לדעת האם זה בסדר, אתם במקום הנכון. מיד נסביר ונעבור על כל מה שחשוב להבין ולקחת בחשבון במצב כזה.

חשוב להבין מה זו התחושה הזו ומהיכן מגיעים הפרפרים בבטן.

פרפרים בבטן זו בעצם התרגשות גדולה שהיא הורמונלית. זה מרגיש כמו מלא סמים במוח. זו תחושה טובה ומעט מלחיצה וה'סם' העיקרי שאחראי עליה נקראה אוקסיטוצין- 'הורמון האהבה'. 

אוקסיטוצין הוא הורמון שמופרש כאשר אנחנו צריכים בעצם להתחבר. הוא מופרש בלידה, הוא מופרש בהנקה, הוא מופרש בעיקר אצל נשים וגם קצת אצל גברים בסקס. הוא מופרש כשאנו פוגשים אנשים אפילו שאין כוונה רומנטית לגביהם אבל אנחנו מעוניינים להתחבר אתם – זהו הורמון חברתי. הוא מופרש כשפוגשים פרטנר פוטנציאלי ובעצם הגוף מגיב אליו בהתאם.

איך הפרפרים בבטן מתבטאים במציאות שלנו?

כלומר, מה היא התחושה של האוקסיטוצין – של הפרפרים בבטן? מדובר בפועל בתחושה של ריכוז מאוד גדול באדם שמולנו. לעיתים אף נוצר מעין עיוות בזמן ובמרחב- הזמן עובר מהר, אתם לא ממש מרגישים איפה אתם נמצאים ויש תחושה כזו של ריכוז מאוד עמוק בצד השני – התעסקות גם כשאתם לא יחד בצד השני (עם או ללא שירבוטי לבבות במחברת).

זיקוקי אהבה - האם חייבים להרגיש פרפרים בבטן אם זו אהבת אמת?
זיקוקי אהבה – האם חייבים להרגיש פרפרים בבטן אם זו אהבת אמת?

מה זה אומר על האדם שגורם לי להרגיש פרפרים בבטן?

פרפרים בבטן בשורה התחתונה מספרים לכם מעל הכל שהגוף שלכם מגיב לבן אדם הזה. כלומר שמבחינה ביולוגית – פיזית, אתם מגיבים לבן אדם הזה. הגוף שלכם רוצה בנוכחותו.

.האם תחושה של פרפרים בבטן אומר שזו אהבת אמת ושזה הקשר הנכון עבורכם?

אולי אם היינו בעולם החי והקשרים היו קשרים פיזיים שמשמעותם הישרדות ברמה הביולוגית, היה ניתן להסתמך על הפרפרים הללו ולקבל על פיהם החלטות של ממש. במציאות האנושית, ישנם עוד פרמטרים רבים ומשמעותיים אף יותר להתאמה. מכאן, שתחושת הפרפרים הינה אינדיקציה מסוימת לפוטנציאל של התאמה גופנית, בסיסית וביולוגית אך היא אינה מעידה על קיומה או היעדרה של אהבת אמת אהבת אמת.

לפעמים נרגיש פרפרים בבטן עם פרטנרים שלא רלוונטיים ולא נכונים עבורנו ולפעמים לא נגיב בהפרשה רבה של אוקסיטוצין ופרפרים בבטן גם לאנשים שיכולים מאוד להתאים ושאפשר לייצר איתם זוגיות טובה ובריאה ושמחה שתימשך לאורך זמן.

אז בעצם אנחנו מדברים כאן על תחושת התאהבות. הוליווד גרמה ללא מעט בעיות אנושיות בתחום הזה של התאהבות והביאה אנשים לחשוב שהתאהבות תמיד נראית אותו דבר. יש לנו את השאיפה, שאם זה יהיה 'זה', אנחנו נתאהב כמו בסרטים- בצורה כל כך טוטאלית, בצורה כל כך סוחפת שאי אפשר לחשוב על שום דבר ושאי אפשר לאכול או לישון כי אנחנו עסוקים כל כך בצד השני. זה כמובן יכול לקרות ולפעמים זה ככה אבל זה לא אומר שזה תמיד ככה ובעיקר זה לא אומר שאם זה ככה זה אומר שזה נכון או שאם זה לא ככה זה אומר שזה לא מספיק טוב.

האם יכולה להיות זוגיה טובה בלי פרפרים בבטן וזיקוקי אהבה?

חשוב להבין שהתאהבות 'לפי הספר' היא טובה, כמו ששוקולד הוא טעים. מה הכוונה? שאולי שוקולד הוא טעים ואולי הוא אפילו הכי טעים, אבל יש דברים מקבילים שגם הם 'הכי טעימים' כמו המבורגר או כמו פיצה והם שונים לחלוטין משוקולד ולא דומים לו בשום דבר ועדיין מרגישים לא פחות טוב- הם פשוט מרגישים שונה. אז לא לפחד אם ההתאהבות שלכם לא מרגישה לכם כמו בהוליווד, אם היא לא מרגישה לכם כמו רכבת הרים סוחפת, אלא פשוט כמו תחושה טובה ושמחה שמלווה אתכם, כמו ציפייה, כמו תקווה, כמו רצון להתחבר ולדעת עוד על האדם ולהתקרב אליו.

אל תפחדו אם זה לא מרגיש כמו שוקולד אלא כמו פיצה, כי זה ממש ממש בסדר.

הסחפות לפנטזיה על פני המציאות

הנקודה האחרונה מתייחסת להפרדת הפנטזיה מהמציאות. חשוב להבין שכשמופיעים פרפרים בבטן וכשיש התאהבות גדולה, יש נטייה להיסחף לפנטזיה. ישנה תחושה מתעתעת שהבנאדם הזה שאני לא מכירה כל כך טוב, הוא כבר בן הזוג שלי – אנחנו כבר בזוגיות. אנחנו רצים במחשבות ולוקחים בדמיון את הדברים קדימה ובעצם נוטים להשלים פרטים שחסרים לנו בנוגע לבן אדם בראש.

אז חשוב להבין שפנטזיה זה משהו כיפי, התאהבות ופרפרים ואוקסיטוצין עוזרים לה להיווצר והפנטזיה היא דבר נפלא שאפשר להיסחף אליו בדמיון. עם זאת, תמיד חשוב מאד לזכור שפנטזיה היא פנטזיה ואינה המציאות עצמה. כאשר פועלים במציאות כאילו היא הפנטזיה, נקלעים לבעיות ופועלים בצורה לא נכונה לא מותאמת לרגש, לא מותאמת לשלב ולא מותאמת באופן כללי.

לסיכום, פרפרים זה כיף אבל זה לגמרי לא חובה. יכולה לא צמוח אהבת אמת, גם אם מופיעים ויכולה להיווצר זוגיות מופלאה גם בלעדיהם.

במידה ואתם רוצים להבין ולנהל בצורה בריאה יותר את הרגשות שלכם במסגרת תהליך הדייטינג בדרך לזוגיות אתם מוזמנים ליצור קשר ונעשה את זה ביחד נכון.

.

הצעד הראשון מתחיל ב..

תיאום פגישת הכרות

הצעד הראשון מתחיל ב..

תיאום פגישת הכרות ללא עלות

עוד רגע יהיו התוצאות