אתגרים בזוגיות פרק ב'

אחרי המון פניות לקליניקה בנושא החלטתי לעשות סדר בנושא של זוגיות פרק ב' והאתגרים המרכזיים המלווים אותה.

זוגיות פרק ב' יכולה לעתים להיות פורחת יותר ורומנטית יותר מזוגיות פרק א'. זוגיות כזו היא משאלת לב של הרבה גרושים, גרושות, אלמנים ואלמנות, שחלקם חוו קשר חיובי בעבר וחלקם האחר שלא חוו קשר חיובי, רוצים בדיוק את ההפך ממה שהיה להם עד כה. זוגיות פרק ב' היא זוגיות שמלווה באתגרים שלא מאפיינים את הזוגיות הראשונה. האתגרים המרכזיים שאנשים בזוגיות פרק ב' מתמודדים איתם בדרך כלל מובילים ובצדק לתהליך של יעוץ זוגי כדי לשמור על מה שיש.

נתמקד במאמר זה בשלושת האתגרים המרכזיים בזוגיות פרק ב'.

.

'שריטות' מהקשר הקודם

תחילה נדבר על אתגר שיהיה מוכר לרוב האנשים שחווים זוגיות פרק ב', שלפניה היו בזוגיות לא בריאה (בפרק א' שלהם). ההשלכות העיקריות של מצב זה הן שריטות מהקשר הראשון שבני הזוג סוחבים איתם לזוגיות השנייה. כלומר, להיות רגישים מידי, פגיעים או עצבניים במיוחד, לנוכח דפוסים והתנהגויות, דווקא משום שהם מזכירים להם את הפרטנר הקודם ויוצרים הרגשה שהזוגיות הזו הולכת באותו הכיוון. לדוגמא- גבר יכול להיות מאוד רגיש או נסער מבת הזוג החדשה שלו, שלרגע מרוכזת במשהו אחר ולכן קרירה אליו, דווקא מפני שהוא היה בזוגיות עם אישה מאוד קרה לפניה, למרות שבת הזוג הנוכחית שלו לא כזאת. משקעים מן העבר נוטים לחלחל אל תוך מערכת היחסים החדשה, ורגשות כמו זעם ותסכול יכולים לצאת על בני זוג נוכחיים שלא בצדק.

.

הרגלים בזוגיות פרק ב'

אתגר נוסף ומכריע בזוגיות פרק ב' הוא הרגלים. ככל שבן אדם מתבגר הוא מפתח לעצמו ומוסיף לעצמו הרגלים חדשים. הרגלים אלו נוצרים בהתאם למצבו ולאורח חייו של האדם, למשל אם הוא היה לבד לאורך כמה שנים אחרי פרידה/גירושין אז הוא פיתח לעצמו הרגלים מסוימים ושגרה עצמאית משלו אשר לא תלויה באדם אחר. לאורך השנים הוא סיגל לעצמו הרגלים של אדם מבוגר שיודע כבר מה טוב בשבילו, מה מתאים לאורח חייו ומה נוח לו. היציאה של אדם מההרגלים שפיתח לעצמו, כתוצאה מכך שנכנס אדם חדש לחייו, יכולה מצד אחד לגרום לו לאושר והנאה, אך מהצד השני יכולה מאוד לאתגר ולהוציא אותו מאזור הנוחות שלו. שינוי זה יכול לאתגר אדם במידה רבה מכיוון שכבר החל מגיל בגרותנו אנחנו לא בנויים ביולוגית לשנות הרגלים קבועים. המוח שלנו אוהב הרגלים ומתבסס עליהם והגוף שלנו אוהב לדעת מה קורה איתו ולשמור על שגרה קבועה. שינוי הרגלים שטבועים בנו יכול להיות לנו קשה בצורה יוצאת דופן. מדובר על הרגלים אשר קובעים ומאפיינים את השגרה שלנו, כמו הרגלי שינה שיכולים לתפוס מקום בזוגיות, מה אתה אוהב לעשות בשבת בבוקר, חיי מותרות לעומת חיי סגפנות וכמובן הרגלים הקשורים למקום מגוריך.

כל ההרגלים האלה אלו דברים שיהיה קשה לשנות בזוגיות פרק ב' כשאנחנו בשלב מתקדם בחיים, לעומת זוגיות שמתחילה בגיל צעיר יותר, ששם אנו פתוחים לייצר את חיינו ולא רק לשלב אותם אחד בשני כמו שקורה בזוגיות פרק ב'. לצורך העניין נקח גבר, אשר רגיל כל לילה ללכת לישון בשתיים, ובת זוגו החדשה אשר רגילה ואוהבת ללכת לישון ביחד עם בן זוגה כבר ב 11. ההרגלים שלהם הם סגנון החיים שלהם אשר טבוע בהם, ובנוסף זוגיות פרק א' הכילה את ההרגלים האלו, אך בזוגיות פרק ב' אנחנו לא במקום של לפתח הרגלים אלא  במקום של לשמר אותם. לשם כך נצטרך להבין שמה שנראה לנו קריטי כל כך בשגרה היומיומית שלנו, לא בהכרח יתקיים, אך אין זה אומר שמדובר בזוגיות לא טובה. הבנה של הצורך לשנות הרגלים במידה מסויימת על מנת שיתלבו, הכלת ההרגלים של הצד השני והגמשת ההרגלים שלנו הם הדרך לייצר שגרה בריאה, אך זה לא תמיד פשוט.

שילוב המשפחות בזוגיות פרק ב

האתגר השלישי והמשמעותי של זוגיות פרק ב' הוא שילוב המשפחות. בזוגיות פרק א' בני הזוג מתחילים ללא תא משפחתי שהם בעצמם הקימו ויוצרים בזוגיות זו את התא המשפחתי. לעומת זאת לזוגיות פרק ב' כל אדם מגיע (או לפחות אחד מהם) עם תא משפחתי קיים. תחילה יש את שלב ההיכרות עם המשפחות ועם הילדים מהפרק הקודם, ובתוך הדינמיקה הזו יכולים לצוץ הרבה סוגים של אתגרים. יכול להיות גם חוסר שביעות רצון של הילדים מהאישה החדשה או בעיה בתקשורת בין הגבר לילדים של האישה. בעיות אלו עלולות להעלות את הזוגיות על שרטון, וחשוב להתייחס אליהן בצורה הכי עדינה ובמקצועיות, זאת כדי לא לפגוע בזוגיות פרק ב' שהיא מצרך יקר אם היא טובה וחיובית, וגם כמובן כדי לא לפגוע בבני המשפחה החשובים לנו.

.

לסיכום, מאוד נפוץ בקרב אנשים בזוגיות פרק ב', אפילו בשנים הראשונות שלה, להגיע להתייעץ עם גורם  מקצועי על מנת  שיוכלו להבין איך לגשר על כל אותם פערים בצורה הטובה ביותר, גם כדי להמשיך להנות מהרומנטיקה והחיוביות וגם כדי לאפשר לעצמם להתפתח ולצמוח כזוג בהמשך החיים המשותפים.

.

הצעד הראשון מתחיל ב..

תיאום פגישת הכרות

הצעד הראשון מתחיל ב..

תיאום פגישת הכרות ללא עלות

עוד רגע יהיו התוצאות