איך לריב נכון? 3 כלים ליישום מידי

יש דבר כזה לדעת לריב נכון? אם הגעתם לכאן סימן שאתם מרגישים שהריבים שלכם מוגזמים. אתם מרגישים שכאשר זה מגיע לתקשורת סביב ריב, סביב מחלוקת, הכעס מוציא מכם דברים שלא נכונים לזוגיות שלכם, שלא נכונים לחיים שלכם. אתם לא אוהבים את עצמכם במסגרת הריבים ואת מה שיוצא מכם שם, או שאתם לא אוהבים את מה שיוצא מבן הזוג. בכל מקרה אתם מרגישים שהריבים שלכם יכולים לחבל בזוגיות שלכם ושאופן התקשורת שלכם שם רעילה ולא בריאה. במאמר זה, אסקור 3 דרכים לריב נכון- 3 דרכים פרקטיות שניתן להתחיל וליישם ממש ברגע זה.

מנהל ריב

בכל ריב יש את מי שיותר עצבני ויותר אכפת לו ואת הצד השני שהוא יותר בשליטה. גם אם שניכם במצב קשה ולשניכם קשה, עדיין יהיה אחד שקשה לו יותר ואחד שפחות. כדי לריב בצורה הכי נכונה שיש, אתם צריכים כבר בתחילת הריב להחליט ביחד שאתם מזהים את מי שמנהל את הריב הזה- מי שמסוגל לנהל את הריב הזה, מי שנמצא יותר בשליטה ויהיה אחראי על כך שתריבו נכון.

בהתחלה מנהל הריב צריך לשמור על איפוק, לתת קודם כל לצד השני לבטא את עצמו בצורה מלאה ולהקשיב בסבלנות ואחר כך לרסן ולשמור על התגובה שלו בהתאם. אתם רוצים לצאת ממהוויכוח או מהריב הזה על הצד הטוב ביותר ומנהל הריב הוא זה שאחראי לרסן ולאפס אתכם.

הרעיון של מנהל ריב הוא רעיון שמאוד עוזר לשמור עליכם. עצם החשיבה על מי ינהל את הריב היא כבר מרגיעה ומוציאה אתכם רגע מהנושא שעליו אתם רבים ומזכירה לשניכם שהכי חשוב זה שתריבו נכון. חשוב להבין שכבר ההתחלה של ריב שמגיעה מהמקום הזה, מגיעה ממקום נכון יותר- ממקום נטול אגו. מישהו יכול להיות מאוד עצבני ומאוד פגוע ומאוד כאוב ולמרות זאת להבין שהוא צריך לנהל את הריב הזה ושהוא מסוגל להיות כרגע בשליטה ולהוביל אתכם למקום יותר טוב.

אחד עם השני ולא אחד נגד השני

אין צודק וטועה. יש להרבה אנשים ציפייה שמריב יצאו עם מסקנה של מי צודק ומי טועה. השאיפה להגיע למסקנה הזאת מחבלת בתקשורת הזוגית סביב ריבים וגורמת לכם לריב אחד נגד השני כדי שמישהו מכם יצא צודק והשני טועה.

אופן המריבה הלא נכון הזה הוא רעיל ומחבל. אין צודק וטועה. בזוגיות אם משהו נפגע אז הוא פגוע, אם למישהו משהו לא מתאים ויש לו ביקורת עליו- זה לגיטימי ולא יהיה כאן צודק וטועה.

כאשר משחררים את הצורך לצאת מהמריבה בהכרעה של מי צדק ומי טעה ונכנסים למקום של שיח שהמטרה שלו היא לצאת מהריב הזה מחוזקים, כלומר להגיע למסקנות להבא ולהיות במקום אחר- הדברים נראים יותר טוב.

בעצם הרעיון כאן הוא לנהל את המריבה לא אחד נגד השני אלא אחד עם השני ונגד המריבה, נגד הדבר הזה שבא והפריע לכם לאהוב. אפשר להתייחס לזה ממש כמו סירה קטנה שנקלעת לסופה בלב ים. אתם ביחד שם בסירה הזאת ומשהו קרה לכם והפריע לכם ואתם ביחד צריכים למצוא דרכים להתגבר על הדבר הזה ולמצוא חוף מבטחים.

בדרך הזאת מנהלים שיחה הרבה יותר בריאה ונטולת אגו ומגיעים לתשובות בנוגע לזוגיות, להתקדמות ולאהבה.

לא צריך לצעוק או לקלל כדי שיבינו שאכפת לכם

הטיפ הזה הוא טיפ חשוב שמלמד אותנו על כוחם של הרגלים.

הטיפ הזה בעצם אומר שמפסיקים לצעוק ולקלל במסגרת ריב. הרבה אנשים יכולים לומר שקל להגיד אבל קשה ליישם, ושכשהם ממש מתעצבנים וממש פגועים, הדברים האלה פשוט יוצאים מהם ללא שליטה.

עם זאת, למי שאין קושי אמיתי של שליטה בכעסים, הדברים האלה לא יוצאים אצלו ללא שליטה, אלא יוצאים עם שליטה ועם כוונה מאוד ברורה. כאשר אני צועק או מקלל, אני רוצה להעביר מסר שאכפת לי מאוד ממה שקורה כאן, שאני פגוע בצורה קיצונית, שאני כועס בצורה קיצונית, שקשה לי בצורה קיצונית- וככה אני קורא לפרטנר שלי לעזרה.

כאן אנחנו למעשה מגיעים להחלטה משותפת לשנות את חוקי המשחק, כלומר- אנחנו מחליטים לא לצעוק ולא לקלל ובכל זאת הוא ידע שאפילו כשאני לא צועקת ולא מקללת, כמו שעשיתי במריבות הקודמות, זה לא אומר שאכפת לי פחות, זה לא אומר שאני פגועה פחות, זה לא אומר שאני כועסת פחות. אני יכולה לכעוס באותה מידה בדיוק מבלי לבטא זאת בצעקות ומבלי לקלל.

כאשר מגיעים להסכם כזה, להחלטה כזאת, שאנחנו מבינים שאנחנו כועסים לא פחות ופגועים לא פחות אבל פשוט לא מבטאים צעקות וקללות בבית, החיים פשוט משתנים.     ההבנה הזאת שאפשר להחליט לא לצעוק ולא לקלל ועדיין להאמין לצד השני שמאד כואב לו וקשה לו, אם הוא רק יגיד את זה "מאד כואב לי, מאד קשה לי אני מאד פגועה, ממש ממש רע לי", אז נהיה במקום של ריב הרבה יותר ידידותי, הרבה יותר תקשורתי וגם הרבה יותר נכון, כמובן לבית שיש בו ילדים.

לסיכום, אלה היו 3 טיפים של זהב לניהול ריב מוצלח, לניהול ריב שהמטרה שלו להגיע לשיפור בקשר, מבלי להסלים, מבלי לשנוא את עצמכם או את הצד השני.

במידה ואתם מרגישים שאתם רבים יותר מידי ובמידה ואתם מרגישים שהתקשורת שלכם פשוט לא טובה, אסור להזניח את הדבר הזה וחשוב לפנות כמה שיותר מהר ליעוץ זוגי ולהציל את הקשר לפני שזה יהפוך לכדור שלג.

אני כאן בדיוק בשביל זה

הצעד הראשון מתחיל ב..

תיאום פגישת הכרות

הצעד הראשון מתחיל ב..

תיאום פגישת הכרות ללא עלות

עוד רגע יהיו התוצאות